2009. november 4., szerda

Bud Spencer 80 éves


Kicsit elkéstem vele ugyan, de akkor se hagyhatom emlités nélkül hogy gyerekkorom kedvenc szinésze akire szinte apámként néztem mindig most lett nyolcvan éves.

1929. október 31-én született Nápolyban Carlo Pedersoli néven, és már világra jöttekor súlyosabb volt az átlagnál, hat kilót nyomott. Jómódú családba született, de a Pedersoli-család tönkre ment, amikor kikötői vasgyáruk előtt felrobbant egy ott horgonyzó hajó. A gyermek Carlo nyolcévesen kezdett úszni az egyik helyi sportklubban. Érettségi után a római egyetem kémia szakán folytatta tanulmányait, de hamar abbahagyta, mert a család Dél-Amerikába költözött. A fiatal Carlo mindössze két évet töltött hazájától távol, 1948-ban már ismét Itáliában volt.

1948-ban megnyerte az olasz bajnokságot mellúszásban, 1950-ben pedig a 100 méteres gyorsúszás bajnoka lett, egy percen belüli idővel. Ugyanebben az évben - már mint az olasz vízilabda válogatott tagja - Európa-bajnok lett, az 1952-es Helsinki olimpián pedig ezüstérmet nyert a csapat. 1956-ban, a Melbourne-ben rendezett ötkarikás játékokon még ott volt, aztán több világversenyen nem indult.

1967-ben, a vízilabda-karrier befejeztével forgatja első westernfilmjeit (már Bud Spencer művésznéven) a későbbi jó baráttal, Terence Hill-lel. Budnak három gyermeke születik, Giuseppe, Christine, Diamante. Megalapítja a Mistral Air légitársaságot, és egy gyermekruhára szakosodott textílgyár tulajdonosa is, ahol saját maga tervezi a ruhákat. Megnyílik a Bud Food étteremlánc is, ahol főként olasz ételeket ehet a kedves vendég. Megszületnek unokái: Carlo, Nicolo, Alessandro. Szelíd lelkületű, békés természetű családapa, aki a mai napig nem hagy fel a filmezéssel.

3 megjegyzés:

LaceE írta...

Én is nagyon szerettem a filmjeit :) Soknak még a szövegét is tudtam fejből :) Isten éltesse :)

Euthymia írta...

Szia, azért ez milyen furcsa, hogy sajnos a magyar hangja már pár hete nincs az élők sorában, pedig mennyivel fiatalabb volt :(
De régen láttam egy jó kis Bud Spencer filmet :) meg kéne nézni valamelyiket .)

Christine írta...

Euthymia, igen nekem is akkor egybol az jutott eszembe hogy vajon mi lehet a "nagy tesoval" ha a kicsi ilyen hirtelen elment. De o hal istennek meg el, remelem meg el is sokaig. Hihetetlen egy ember, sokan nem is tudjak....