2010. január 29., péntek

Már egy ideje nem nagyon irtam. Leginkább azért mert nem nagyon van miről. Java részt csöndesen telnek a hétköznapok. Azt leszámitva hogy szikrázó napsütésnél szakad a hó. Csak néztem az előbb bambán ki az ablakon hogy mi a csuda ez a fehér komfetti ami potyog....:-)) Hiszen relative "meleg" van napközben akár 7-8 fok is szokott lenni. A héten eddig még a napot se sokat láttuk. Szóval olyan igazi angol az idő.
Más. Szilvi szombaton túl esett a nyelvvizsgáján. Nem, nem tudok még eredményt. Majd csak egy hét múlva kapjuk meg. De Szilvi eléggé morcos volt mondván hogy szerinte ennek a vizsgának semmi köze ahoz amihez kellene. Miszerint is felmérjék a nyelvtudását amivel villanyszerelőként Kanadába kiván kivándorolni. Annak idején mikor még Pesten bementünk a British Council-hoz ez után a nyelvvizsga után érdeklődni ott részletes elmagyarázták hogy fontos melyik országba készül az ember, fontos hogy milyen szakmai nyelvtudása van blablaba....ehez képest itt a szokásos angol mentalitás volt jelen. Ilyen feladatokkal hogy beszéljen a XVIII. századi angol festőkröl. No ez a téma az amiről az én párom jó esélyel még magyarul se tudna mit mondani nemhogy angolul. Miközben kint a folyosón órákig csevegett folyékonyan a szintén ott várakozó dél-afrikai fiúval. Szóval kiváncsian várjuk az eredményt....

Aztán szeretném megmutatni új "játszótársamat" is nektek. A Fujifilm FinePix S2000HD-t.



Mondhatni karácsonyra kaptam. Eredetileg már novemberben meg akartuk venni hogy a karácsonyi szezont már ezzel fotózhassam végig. De kiderült nagyon bele nyúltunk és kapós kis jószág igy három boltból is visszamondták a rendelésünket mondván kifogytak a készletekből. Végül karácsony előtt nem sokkal érkezett meg. Szokás szerint az új műszaki dolgok iráni megszokott berzenkedésel fogadtam. Túl nagy, túl nehéz, túl drága és túl bonyolult. Heteken át csücsült az asztal közepén és jóformán hozzányúlni se mertem félve hogy el rontok rajta valamit. Aztán kiderült van hozzá meglepően részletes leirás magyarul is. Műszaki lirásban angolul még elég kevéssé vagyok otthon az alap vezényszavaktól eltekintve. Elkezdtem olvasgatni a majd kétszáz oldalas leirást. Még most se jutottam a végére, de már most többet tudok a gépről mint a régiről négy év alatt. Szóval lassan megtörik a jég. És mivel gyakorolnom kéne igy ma végül elővettem mert úgy döntöttem ideje körbe fotóznom Márk legújabb hobbiját és megmutani mivel foglalkozik mostanság X-Box helyett az én cseppem.
Kezdődött az egyszerűbb dolgokkal. Konkrétan a kedvencével a nyuszival:


Aztán jött vitorlás.


Denevér.


Ladik.


Béka.


Könyvek, tartóval együtt.


Rózsabimbó.



A rózsabimbó összecsukva kockát formáz.


Csillagflotta X-szárnyúval és csillagrombolóval.


És végü a kedvenceim a sárkányok.



Amúgy mindenhol ott vannak. :-))


A héten vettem neki igazi origami papirt igy szaporodni fognak a szines jószágok.

14 megjegyzés:

Kriszti írta...

Szerintem a 18.századi festőkről senki sem tudna egyik percről a másikra beszélni, legfeljebb,ha művészettörténész az illető. Nem is értem, miért volt ez a kérdés, mi köze férjed szakmájához.
Az origamis figurák nagyon jók!
A fotómasina is!:-)))

Secima írta...

Hú-ha! Nem semmi géped van. Ezzel aztán lehet csodás fotókat készíteni.
Jó kis hobbit talált magának Márk. Hamarosan scrapbookozni is fog, méghozzá hagyományosan. :)

Euthymia írta...

HÁÁÁÁÁt nagyon gratulálok a jó kis maisnkádhoz!! Üdv a fujisok táborában!! :) Majdnem hasonló a gépünk :) :)
Azt azért elgondolni sem bírom, hogy nem nyúltál hozzá ennyi ideig :)hihih, én 5 perc után már ezrötszázhunnégy képet lőttem vele, na, jó, nem is annyit.
a használati utasítást még nem olvastam, de már 2007 óta használom, talán nem túl rosszul.
azt szeretném mondani, hogy ha esetleg a menüválasztó gombocskája leesne, ne rémülj meg, ez szokványos, ingyen megscsinálják, írtam is róla valahol, hogy postáztam és 1 héten belül már vissza is jött megjavítva, fényesítve.

Sok szép fotót vele!!
És a nyelvvizsgához meg szorítok, hogy minden rendben legyen!

Eszter(beszteri) írta...

A 18. századi festőket én sem értem... Drukkolok!!!!
Szenzációs a géped, az origamikért meg egyenesen odavagyok! :)

Ziebi írta...

Gratula a fotómasinához :)))) Legyen sok örömed benne. :)

Az origami nagyon jóóó. :)

A festőkkel én is meg lettem volna lőve... :/ Nem kicsit. De talán inkább azt akarják lemérni, hogy mennyire tudod lekommunikálni azt amit nem tudsz, mint valódi lexikai tudást..nem? Volt egy ismerősöm akitől nyelvvizsgán az atomerőmű működését kérdezték :D

éva judit írta...

azt a mindenit:)ez aztán gép,nekem is ez a márka van de egy icurka picurka A202,mintha nem is lenne:))
gratu a géphez
Márk nagyon ügyes és remélem kitartó lessz,épp ma néztem origami lapokat a Layernél ill. csak beleakadtam mert nem tudtam mi az
csupacsupa szines lapocskák 1 csomagba
irigylem a géped:)
sok szép fotot csinálj belölle és oldalakat belölle:)

Gabriella írta...

Szuper gép! Sok örömöt vele!!
A nyelvvizsga biztos meglesz! Szorítok nektek!

Christine írta...

Köszönöm mindenkinek! :-))

Tinkmara írta...

De szuper gépe lett a hölgynek! Szívből gratulálok! Nyomasd csak, mi meg megleesük az összes remek képet! ;)
Origamizni én is szerettem, amikor tanítottam. Most valahogy kimentem a formából. :(

JuditAu írta...

Nagyon pöpec kis gép, gratulálok hozzá! remélem azért nem nagyon pontozzák le a nyelvvizsgát...

éva judit írta...

már 3 napja nem irtál pedig esett a hó böven:)és vártam,hogy képet is csinálsz az új gépeddel:)egy kis beszámolot kérnék:))) csak vicc,de imádom olvasni a cikeidet

Christine írta...

Eva Judit, itt nem esett a ho. Csak a szokasos eso. :-)

Csilla írta...

Végre eljutottam már hozzád olvasni!

Talán tényleg a konfliktuskezelését nézték a férjednél a nyelvvizsgán, mert ez egyszerüen egy nagyon buta kérdés volt, de remélem megnyugodtatok, és minden rendben lesz!

Esztikém nagy origamis nálunk. Itt lehet kapni különböző méretü, szinü origamipapírokat, nagyon szereti. Aztán ha eszébe jut, akkor még ma is eláraszt minket mindenféle lényekkel!

A gépedhez gratulálok. Kívánom, hogy sok örömed legyen benne! Csak bátran, ügyesen!

ribizlifozelek írta...

Gyonyoru gep!

Nekunk is hasonlo van es nagyon jol bevalt.