2010. szeptember 8., szerda

Fotózni veszélyes?

Már többször emlitettem hogy rendszeresen érzékelem a nemtetszést mikor fotózom, pl. legutóbb is itt a városban. Meg már évek óta lényegében. Sose értettem miért. Aztán a nyáron gyerekem megadta a felvilágositást: mert terroristának néznek! Picit ledöbbentem. Hittem is meg nem is. Holott tudom gyerekem a suliból szerzi információit ahol is a többiek beszélgetéseiből sokminden kiderült már eddig is.
Aztán kicsit kotorásztam a neten és igen, tényleg igy van. Sőtt!
Az angol újságok részletesen témáznak róla:
http://www.telegraph.co.uk/culture/art/3558719/Has-our-increasingly-paranoid-society-declared-war-on-the-humble-weekend-snapper.html

És a magyar oldalakon is találni cikeket:

http://www.sg.hu/cikkek/63643/angliaban_a_rendorseg_fel_a_fotosoktol

Szóval....lehet óvatosabban kéne bánnom a fényképezőgéppel?

8 megjegyzés:

Csilla írta...

Bizony, bizony én is hallottam már erről. Mindig óvatosan fényképezek másokat, valahogy ugy, hogy direkt senki ne látszódjon. És sajna ha belegondolunk, akkor van alapja. Nem ujkeletü ez, biztos láttad a Pearl Harbor-t, ott is ugy gyüjtöttek anyagot, fényképeztek, aztán otthon összerakták.

Azért fényképezz ám, mert csodaszépeket fényképezel, hiányoznának! :) Csak ügyesen! :)

Christine írta...

Persze attól én még fotózok, nincs ebben hiba. Csak oda kell figyelni. Szerencsére kirándulni a turisták által frekventált helyekre megyünk legtöbbször. Ezért ott más is fotóz. De itt a városban már más a helyzet. De mondjuk itt nem is akarok már annyira...

De a dolog tényleg él. Ma mondta a párom hogy elzavarták a rendőrök az ebédező helyéről. Mondjuk érezte ő is hogy a gépisztolyos rendőrök valószinűleg előbb-utóbb megtalálják hogy miért pont ott ücsörög. És igaza lett.

Ziebi írta...

Itt szerencsére nem ilyen paranoiásak az emberek, utcán sosem volt ebből gondom, embereket direktbe nem fotózok, mert én sem örülnék neki ha csak úgy lekapnának...pedig néha olyan jó lenne 1-1 spontán arcot elkapni, olyan érdekes arcok vannak...

Viszont mindenhol ha boltban vagyok megkérdezem hogy lehet-e fényképezni, és szinte kivétel nélkül eddig mindig azt mondták hogy persze, miért ne.

Gombit viszont Floridában majdnem kivágták egy étteremből, mikor ott akarta fotózni a szép díszeket. Szóval ez helyfüggő.Azért csak óvatosan! :)

kreatívhit írta...

Szerintem a városban is fotózzál továbbra is és nem kell behasalni se a fóbiáknak se a jogtalan korlátozásoknak.Én nem foglalkozom az előítéletekkel,betartom a szabályokat amiket ha kell lebeszélünk és kattintgatok.

éva judit írta...

De de csak Te fotózzál mi meg gyönyörködünk meg irigykedünk is:)
Minek találták ki a fényképezöt ha nem lehet fotózni:)

Emőke írta...

Hát elég furán hangzik, de rám még sosem szóltak, pedig fotóstáskával az oldalamon szoktam járkálni és fotózgatok hogyha látok valami arra érdemeset. :)
Szerintem te is fotózgass nyugodtan!

Zsofia írta...

Szomoru dolog de lehet benne valami...muszaj ovatosnak lenni sajna

Gabriella írta...

Milyen ez a világ, hogy a fotózástól félnek, mintha műholdról nem lehetne lelesni a legapróbb részleteket is??

Fotózni pedig jó, és abba ne hagyd annyira jó képeket nézegetni nálad!!