2011. szeptember 10., szombat

Tesco gazdaságos

Merthogy hétfőtől hivatalosan is Tesco-s lett a párom. Igaz már fél éve nekik dolgozott egy ügynökségen keresztül. Mostanra jutottunk el oda hogy felvették a céghez. Persze az eltelt fél év ellenére még mindig kapott három hónap próbaidőt. Biztos ami biztos. Hiába na a Tesco egy elég ellentmondásos cég. De végül is angol....pardon skót. Skóciában van a központjuk onnan folyik a teljeskörű irányitás, méghozzá meglepően átfogóan. Legalábbis számomra furcsa volt hogy egy Buckinghamshire-i boltban skóciában kapcsolják fel a villanyt. Tehát ha reggel hatkor Amershamben, Tringben, Princes Risborough-ban vagy bármelyik más boltban reggel hatkor nincs villany mondjuk a patikában akkor fel kell hivni skóciát hogy ugyan kapcsolják már fel. :-)
Egyébként a cég a világ második legnagyobbika az amerikai Wall Mart után. De mint a dolgozók közt kihirdették, szeretnének rövid időn belül az első helyen lenni. Ennek érdekében most gőzerővel szaporítják a boltokat. Ezzel egy időben viszont a meglévő boltok fenntartási keretét eléggé megnyirbálták. Így a karbantartók, mint a férjem is rendszeresen szembesül azzal hogy bármit is kéne kicserélni vagy alkatrészt pótolni arra bizony nincs keret. De máson pl. az egyenruhán nem spórolnak. Meglehetősen jól felöltöztetik a dolgozóikat. Párom is amint elkezdett nekik dolgozni rövid időn belül kapott több csomag ruhát. Tán ez lehet az oka hogy hamarosan új gardróbszekrény után kell néznünk. :-)) Illetve kapott céges telefont hogy utolérhető legyen. Ugyanis a legtöbb Tesco store-nak van egy sajátossága. Méghozzá hogy a boltokban nincs térerő. Ergo nem lehet elérni a dolgozókat. Igy a cég lepaktált az egyik legnagyobb mobil szolgáltatóval hogy megoldják a problémát és a dolgozókat elláták céges telefonokkal amik a szolgáltatónak köszönhetően igy üzemelnek a boltokon belül is. Privát beszélgetésre, saját telefonnal meg ki lehet ülni pl. a tetőre. :-))
A karbantartók amúgy érdekes pozícióban vannak. Mert a bolthoz tartoznak és közben mégsem. A boltvezető nem a főnökük és mégis meg kell felelni neki. A többi dolgozó kolléga, de valahol mégsem. És még sorolhatnám. Kívülállóságuk egyik pénztárcába vágó bizonyitéka hogy ők pl. nem kapják meg a tiz százalékos vásárlási kedvezményt mint a "rendes" Tesco dolgozók. Holott ugyanannyit dolgoznak, csak nagyobb a felelősségük. Még csak azt se mondhatom hogy túl lennének fizetve, mert egy éjszakás árufeltöltő ugyanannyit keres. Persze összességében véve a mai gazdasági helyzetben még igy is nagyon örülünk ennek a munkának hisz rendszeres bevételt biztosít. Ellentétben a meglehetősen bizonytalan építőiparral szemben. Férjem három éve várt valami hasonlóra, mióta rájött hogy ez jelenti a biztosabb megélhetést. Az elmúlt fél évben azon dolgozott hogy bekerülhessen ebbe a gépezetbe. Közben az is kiderült hogy van lehetőség előre lépésre. Apránként, lassan és idővel lehet feljebb mászni a létrán. És ez jó dolog. Addig pedig mindennapos küzdelmet vív az eldugult vécék és lefolyók, leszakadt ajtók, kiégett fénycsövek világával. És igyekszik egyben tartani a boltot, hogy álljanak a falak. Néha szó szerint. :-)) Jah kérem ha egy kamionos parkol akkor parkol, ott kő kövön....akarom mondani fal falon nem marad. :-))

10 megjegyzés:

evadraga írta...

:-)) Az élet nem habostorta, még a Tescoánál sem. Érdekes volt a leírásod, így belülről látni ezt a világot. Azt annyira utálom, hogy nem egyenletesen oszlik el a pénz a karbantartás és pl. a dolgozói ruha között. A vásárlók meg szidnak mindenkit, ha a többállásos wc-ben annak harmada le van zárva. De mostmár tudom miért: nem arra van pénz.
Sok sikert a férjednek, és kitartást. :-)

kreatívhit írta...

Igazi kincs egy barkácsember. Állítólag egyre ritkább.

euthymia írta...

Jajjaj, hát ez igazán remek hír!! Gratulálunk!!

Amúgy az itthoni (magyarországi) tescok sokkal rosszabbul állnak :( Van egy ismerősöm, aki már gondolkodott egy remek blog/könyv megírásán, de aztán fél, hogy beperli a cég, ha leírja, kiadja a belső baromságokat!! Azt, hogy az itthoni pénztárosoknak irodaszert maguknak kell vinni, hogy a kasszában lehessen aláírni a bankkártyás fizetéskor meg hasonlók, csak apró tételek a magyar tesco-valóságban..
Kíváncsi leszek a ködösbeli élményekre, ha majd tudsz, írj ám róla !!!
:)

Szoffy írta...

Gratulálok, az ilyen nagy cégeknél legalább tényleg van lehetőség az előrelépésre. Gondolom a külsőségek nagyon fontosak...a ruhákra gondolok...na de ha nem ég a villany az mi? Az rosszabbul érinti a vásárlókat mint az egyenruha hiánya :)

Orsi (globalgrover) írta...

gratulalok az allando munkahoz a ferjednek. remelem minden jol alakul.

Névtelen írta...

Hat az hogy a wc zarva az csak az ottani maintenance lustasaga a vasarloi teruletre kell valami az megvan azonnal de ha kell 3 darab tipli meg ket facsavar az mar nem egyszeru. Sajna penzt elvitte london a zavargasok alatt 71 boltott tortek ossze teljesen es 91 bolt volt amiben kart okoztak. A javitas felemesztette a koltsegvetest. Az a szep egszben meg igy is olcsobb mint ha biztositast kotnenek. A fonokom mondta 700.000 £ ment el csak a kirakat uvegekre.

Holdgyöngy írta...

A fiam évek óta külföldön dolgozik, sok tapasztalatunk van. Egyébként a lassú előrejutás a biztos, ezt tapasztaltam többeknél. Neki, sajnos nincs türelme várni, állandóan vált. Ki tudja mi a jobb?

Csilla írta...

Örömmel olvastam ezt a bejegyzésedet! Azért ez megnyugtató, ugye? Kivánom, hogy minden rendben legyen, a férjednek jó munkát és sok sikert, gyors előmenetelt!

Ziebi írta...

Sok siket kívánok én is:)

Jó Sir Robin a bátor írta...

Hajráf :) a biztonság sokszor fontosabb mint az alkalmi nagyobb lóvé..