2012. április 8., vasárnap

Berkhampsted

Tipikus angol reggelre ébredtünk ma. Borult ég, szitáló eső....ahogy kell. De ez se tarthatott vissza ma minket semmitől. Igaz mire elindultunk az eső is megállt. Ismét egy szomszéd városkát vettünk ma célba. Berkhampsted tőlünk nem egészen öt mérföldre van csak. Pici kis városka. Egy google térkép böngészés közben futottam bele egy fotóba még több mint egy évvel ezelőtt. A fotón egy indián totemoszlop volt. Igen. Itt Angliában. :-) És nekünk ennyi elég is volt. A hely bekerült célpontok listájába. Ma pedig elmentünk megnézni. Közben persze kiderült a térképről hogy Berkhampstednek vára is van ám, tehát adta magát hogy azt is meg kell néznünk. Na jó a vár az mára már csak néhány kőfal, de akkor is.

Tehát:

A totemoszlopot a város 1970-ben kapta ajándék gyanánt Bithis Columbiából, Kanadából. Időközben a területet eléggé beépitették, igy esett hogy mára mondhatni magánterületen áll, azaz megközelithetetlen és számomra érthetetlen okból szemből egy fát ültettek eléje. De nálam nincs lehetetlen, ha fotókról van szó. :-)

És ha már kanális akkor sétáltunk is egy kicsit a partján.

A Berkhampsted Castle épitését 1066-ban kezdték meg mikor Hóditó Vilmos a Hastings-i csata után Robert Of Mortain-nak adta a területet. De a vár igazi formáját 1155–1164 közti időszakban kapta Thomas Becket fennhatósága alatt.

(forrás)

Mára pedig ennyi maradt belőle:

Bejárat a látogató központal.

Ez utóbbi igazán szemrevaló házikó.

És a romok.

Némileg rezignáltan konstatáltam hogy mostanában életem pasasainak leginkább csak a hátát látom/fotózom. :-))

A romokat körbejárva beszélgetésbe elegyedtünk a gondnok bácsival. Megörült nekünk hogy magyarok vagyunk. Azok közé a kevesek közé tartozik aki teljesen képben van azt illetően hogy Magyarország hol is van a térképen. Jót beszélgettünk.

Aztán a belváros felé vettük az irányt hogy ott is fotózzak picit. Vasárnap lévén jószerivel csak a templom volt nyitva, épp vége lett a misének. Ennek köszönhetően a templom fotózásról inkább lemondtam. De azért igy is volt mit kattogtatni.

Mire kocsiba ültünk el is eredt ismét az eső. Mi pedig szépen hazajöttünk ebédelni. :-)

Merika írta...

Jaj Christine, ez most annyira jól esett! Úgy szeretem az ilyen házakat utcácskákat!Csodás hely, csodálom, hogy csak most mentetek el ide!Kérünk még sok ilyen fotót!

éva írta...

Milyen aranyos városkába voltatok,Te is felmásztál azon a meredek lépcsön? A csatorna sátány milyen hangulatos tele virággal. Szép húsvéti kirándulás volt ha az idö nem is volt annyira jó de kiséltáltátok magatokat:)

Gwen írta...

Szép környék, kár, hogy a várból már csak néhány kődarab maradt...

kreatívhit írta...

Köszönöm a posztot.

Judit írta...

Ismet szep heleyen jartatok! Sokszor a kozelunkben levo dolgokat latogatjuk meg a legkesobb! Szepek a kepek!

Ziebi írta...

Megint csorgattam a nyálam, egyszerűen odavagyok ezekért a kis angol falvakért, városkákért! Köszi a túrát, megint szuper volt! :)

Christine írta...

Köszi mindenkinek!
Éva, igen felmásztam. Általában mindenhova felmászok. :-)

Gabriella írta...

Érdekes, jól eldugták azt a totem oszlopot!! Szép munka volt kideríteni felderíteni! A képek szuperek, mint mindig!!