2018. február 27., kedd

Együnk "vadállatot" - Okra

Az okra, vagy más néven hölgyujj afrikai eredetű növény. Paprikára hasonító formájú 10-15 centis termései magas rost és vitamin tartalommal rendelkeznek. Ha felvágjuk érezni hogy nyálkás ragadós anyagú a belseje ami főzésnél kiválóan sűríti az ételt. Az íze semleges roppanós zsenge, jól bírja fűszerezést és rengeteg féle ételben felhasználható. Én egy adagot simán megsütöttem a sütőben csak úgy magában, egy másik adagot pedig beletettem az épp készülő lecsómba. Mindkét módon finom volt, a lecsó jó sűrű lett tőle, a sült verzió kívül kicsit rágósabb lett belül viszont finom puha és mindenféle fűszer nélkül is élvezhető.

1 megjegyzés:

horimarika írta...

Őt ismerem! Pár éve a kertemben is megtalálható. Igaz kb 20-30 db a termés, de azt élvezem. Remekül sűríti az ázsiai leveseket (nem kell keményítő bele), főzeléket, de ragukba is szoktam tenni és még pizzára is. Nekem nagyon tetszik a külseje és az íze is. A lecsó is jó ötlet! Legközelebb abban is teszek...