2019. április 5., péntek

Együnk vadállatot - Plantain

Magyarul főzőbanán vagy zöld banán, zöldségbanán. Eredetileg Dél-Ázsiából, illetve Nyugat-Afrikából származik, de ma már minden felé ismert. A rendes banánnál lényegesen nagyobb és az íze is teljesen más, az állaga jóval tömörebb. Nagyon nehéz meghámozni, nem adja könnyen magát. Nyersen szinte ehetetlen, nagyon fanyar az íze és összehúzza az ember száját/nyelvét, nem túl kellemes. Amíg zöld addig leginkább sütni szokták, felszeletelve sózva kitűnő csipsz készíthető belőle. Ha megérik és sárga színű lesz a héja akkor már kezd picit édesedni és lehet belőle pürét készíteni köretnek. Mikor már fekete a héja belül még akkor is teljesen jó és ehető. Az én példányom zöld még egy hét után is szóval nem vártam vele tovább meghámoztam, felszeleteltem és olajban kisütöttem. Mivel sejtettem, hogy sülve elég kemény lesz így én nem szeleteltem túl vékonyra és nem is sütöttem teljesen barnára. Megsózva tényleg krumpli szerű íze van.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Mindenképpen kipróbálom majd. Annyi helyen olvastam már róla, hogy milyen finom. Ideje lesz megkóstolni.