2019. január 7., hétfő

Együnk vadállatot - Sharon fruit

De hívhatjuk persimmon-nak, vagy datolyaszilvának is a Wikipédia szerint. De láttam a piacon kaki néven is. Ez a csúnyácska paradicsomnak kinéző gyümölcs eredetileg Ázsiában volt őshonos, mára mindenfelé megtalálható. Ezért a boltok polcain is rendszerint fellelhető itt nálunk. Férjem kollégája szerint az almára hasonlít az íze, a wiki azt mondja sárgabarack, szerintem pedig mangóba oltott alma erős diós utóízzel. Érdekessége, hogy nincs magja illetve magháza.

5 megjegyzés:

éva írta...

Most akkor mi is ez? :)

Christine írta...

Mit gondolsz miért nevezi a fiam "vadállatnak" ezeket? :))

Unknown írta...

Még nem kóstoltam, csak hallottam róla. Gyümölcsként fogyasztandó, vagy van hozzá valami különleges recept?

Christine írta...

Andi eheted magába gyümölcsként, vagy salátába, joghurttal, de mintha salsa receptet is láttam volna vele.

Ditke írta...

Spanyolországban caqui-nak hívják és igen, kakinak ejtik, óvodás korú gyerekek már csak ezért vagy imádták vagy nem hajlandóak megkóstolni sem :-)) Amúgy ritkán, de lehet benne magot találni, hosszúkás, barna magja van, kb mint egy babszem. Mi leginkább meghámozva gyümölcsként esszük, de ugyanúgy felhasználható mint a barack, sütikbe, joghurttal, lekvárnak... Nagyon finom!