2019. szeptember 4., szerda

Húsimádóknak, avagy hogyan süssünk steak-et

Idén már tizennegyedik éve élünk itt, de még sosem ettünk steaket. Egyrészt én nem vagyok oda a marhahúsért, másrészt nem a legolcsóbb húsféle. De mint egy erősen húsevő család tagja csak piszkálta a csőrömet. Plusz a gyerek is elejtett egy-két megjegyzést, hogy ha lediplomázik ő szeretné ezzel ünnepelni. Ő eredetileg étteremben gondolkodott, de meglátván az árakat azon agyalt végül lehet egyedül ülne be. Én meg mondtam magamban, hogy majd rájössz kisfiam. :)) Több hete megvettem hozzá az öntött vas serpenyőt. Aztán eljött az idő hús után nézni. Az általam használt három szupermarket közül végül a Sainsburys lett a nyerő, náluk találtam ugyanis egyedül olyan "igazi" méretű steaket. Előtte még dilemmáztam az ár és típus kategóriákon, de végül csak egyféle volt ami megfelelt a méretbeli kitételnek. Végül kisétáltam három darab egyenként 45 dekás rump steakkel. Rendes hentesnél valószínűleg olyan méretűt és típusút vágnak amilyet csak akar az ember.
Hozzám hasonló kezdőknek egy kis segítség a típusok megismerésében.
Azt már előtte is tudtam, hogy ez egy faék egyszerűségű étel. Amiket én igazából nagyon szeretek. De a neten recepteket böngészve rájöttem mennyire is az. A következő a jó steak sütés menete: Legalább egy órával sütés előtt vedd ki a hűtőből a húst. Kend meg mindkét oldalát olíva olajjal, szórd meg sóval (ha flancolni akarsz lehet durva szemű tengeri só) és frissen őrölt fekete borssal. 

Olajjal töröld át a serpenyőt, majd tedd a tűzhelyre. Ha már füstöl akkor jó.
Tedd bele a húst és süsd mind a két oldalát 2-3 percig.
Ha nem szereted nagyon véresen akkor ez után told be serpenyőstül a 180 fokra előmelegített sütőbe 7-10 percre attól függően hogy médium vagy well done állagúra szeretnéd végül. De mielőtt betennéd minden hús szelet tetejére tegyél egy-egy jó fél centi vastag szelet vajat és úgy told a sütőbe. A vajba ízlés szerint lehet keverni zöldfűszereket esetleg fokhagymát. Nagyon finom szaftos állaga lesz így neki.Végül tálaljuk tetszés szerinti körettel.
Jó étvágyat!


1 megjegyzés:

Andrea írta...

Ahhoz képest, igazi szakértőként avatod be az embereket a marhahús sütés rejtelmeibe! Nagyon étvágygerjesztő! Gondolom, sikered volt vele. :)