2020. április 7., kedd

Új 20 fontos

Már volt szó korábban a brit bankjegyek cseréjéről. Idén a húszfontosok cseréjére került sor. Stílszerűen 2020,02,20 megjelenési dátuma, de valamiért nekem csak ma került a kezembe, pedig már hetek óta vadásztam. Lényegében az utóbbi egy évben teljesen rá álltak a bankautomaták az öt és tízfontosokra, más nem került beléjük. Legalábbis itt nálunk. Így a régi húszast nem is tudom mikor láttam utoljára. Most hogy itt az új már valószínűleg nem is fogom. Az új bankjegy hasonlóan az előzőekhez erőteljesen műanyag érzésű strapabíró, mosható darab. Bár állítólag a hatvan fokon való nagymosástól összemegy. :) Szóval inkább hideg vízben sikáljuk, ha már sikálhatnékunk van.
Állítólag az új ötven fontos bankjegy jövőre fog érkezni. Kíváncsi leszek, mert az ötven fontos alig van forgalomban, már az utcai szinten. Utoljára 15 éve volt hozzá szerencsém, mikor kiköltöztünk ide, vagyis Magyarországról hoztam őket. De a bankokon kívül nem igazán fogadják el őket sehol, vagyis boltban való fizetésre nem lehet használni, ami egy hivatalos fizető eszköz esetében azért érdekes.

1 megjegyzés:

Fodor Marcsi írta...

Annyiban kicsit pontosítanék, hogy vannak olyan boltok, ahol nem fogadják el őket és ez ki is van írva. Legutóbb egy csomó 50 fontost hoztam ki, mert azt adtak otthon a váltóban, és kicsit rinyáltam is, vajon hol tudok majd fizetni vele, de egyedül a Poundstrecherben nem fogadták el - de ki volt írva. A Lidl, a Tesco, Sainsbury, a Primark mind gond nélkül elvette. Igaz, az esetek felében odahívták a menedzsert, de volt ahol pilla se rebbent. :-)