2020. június 2., kedd

Paella ahogy én csináltam...

Régóta a listámon volt a paella kipróbálása, de eddig csak húztam...nem véletlenül. Kiderült ez a spanyol eredetű étel is tipikusan az a fajta amiből nincs két egyforma recept, ahányan készítik annyiféle képen teszik és ez meglehetősen összezavarja az embert. Úgyhogy sok órányi böngészés után végül elkészítettem az én saját verziómat.
Tehát:
Egy fej hagymát és két gerezd fokhagymát felkockázunk és kevés olajon serpenyőben megpirítunk. Erre kerül egy kilónyi kicsontozott felkockázott csirkecomb, amit picit megsózunk. Folyamatos kevergetés mellett fehéredésig pirítjuk, ekkor hozzáöntünk egy doboz konzerv paradicsomot (persze lehet héjától megfosztott friss is) és összefőzzük. Közben felkockázzuk a chorizo kolbászt, majd egy tepsi aljára terítjük. Ráöntünk kb. 350-400 gramm rizst, a tetejére öntjük a csirkés elegyet, hozzáadunk még egy zacskónyi fagyasztott garnélát (kb. 250-300 gramm) és felöntjük az egészet fél liternyi csirkés alaplével. Végül megszórjuk az egészet  apróra vágott sáfránnyal. Lefóliázva 200 fokon 45-50 percig sütjük, majd a fóliát levéve még tíz percig pirítjuk a tetejét. Jó étvágyat.

1 megjegyzés:

Andrea írta...

Azt hiszem, ez egy igazi magyaros paella, gazdagon. :)
Még nem ettem, de most kedvet kaptam hozzá!