2022. április 2., szombat

Fish & Chips

 A fish and chips talán az egyik legáltalánosabb angol kaja. Sok év után és sokféle (bolti, éttermi, kifőzdei) változat kóstolása után ennél is rászántam magam hogy itthon elkészítsem. Leginkább cod vagy haddock halból készítik. Én most vettem 12 szelet haddock filét. Besóztam majd félretettem amíg elkészítettem hozzá a "panírt" ami lényegében egy sörtészta féleség. Ez a következőkből áll nekem: 10 púpozott kanál sima liszt, 6 kanál cornstarch, 1 teáskanál sütőpor, 1 teáskanál só, 1 teáskanál cukor, kb. 1,5-2 deci világos sör és ugyanennyi szódavíz. Csomómentesre keverjük, majd a sütésig félretesszük. A halakat papírtörlővel óvatosan szárazra töröljük. Majd beleforgatjuk némi őrölt borssal megbolondított lisztbe, aztán megúsztatjuk a sörtésztában. Forró olajban kisütjük és sült krumplival tálaljuk.

Persze fotózni már csak az utolsó szeleteknél jutott eszembe. A család meg kérdezte holnap is ez lesz e. :))



1 megjegyzés:

Andrea írta...

Már jól jön egy kis gasztronómia, a szokás szerint "háziasítva". A sörtészta nem is jutott az eszembe, amikor több helyen is megkóstoltam. Èn is nagyon szeretem ezt a tradicionális angol kedvencet.