2019. november 9., szombat

Együnk vadállatot - Samphire

 Magyarul tengeri spárgának, vagy lánykori nevén sziksófűnek hívják ezt a zöld valamit. A libatopfélék családjába tartozó sziksófű kb. 10-25 cm magasra is megnövő lágyszárú növény.
Leginkább tengerpartokon nő, de Magyarországon a Körös-Maros Nemzeti Parkban is megterem állítólag. Fogyasztható nyersen salátába, vagy vajon/olajon megpárolva. Hal ételek mellé kiváló kiegészítő köret. Én vajon pároltam és sült lazaccal ettük. 

Az íze önmagában nagyon sós átveszi a termőtalaj sós, jódos ízét ezért nem igényel egyéb fűszerezést.
A hal mellé nekem kell még valami szósz, mert a lazac megsütve nekem egyszerűen száraz. Most egy citromos, kapros öntetet választottam hozzá a Tesco-tól. 

Mivel eléggé ízlett így lehet legközelebb kikeverem magamnak itthon.

Nincsenek megjegyzések: