2021. május 23., vasárnap

Orvosi ellátás 3.

 Ezúttal én voltam soron. Múlt év márciusában estem túl a víruson és visszamaradt a nehézlégzés mint szövődmény. Nem jó, de elvoltam vele aztán az oltás után hirtelen rosszabb lett. Már kevés volt az hogy nyitott ablaknál élem az életem. Így rászántam magam a telefondoktorra. Doki elküldött mellkas röntgenre és vérvételre. A vérvételnél mondták hogy egy hét múlva lesz eredmény. Ehhez képest másnap hívtak hogy megjött az eredmény és itt fut mellékvágányra a történet, mert 1. vérszegény vagyok, írtak rá gyógyszert menjek érte a patikába és szedjem. 2. cukorbeteg vagyok és napokon belül felhív majd egy orvos hogy átbeszéljük a továbbiakat. Doki fel is hívott, gyorsan berendelt még egy vér-vizelet vizsgálatot csak hogy biztos legyen az eredmény. Aztán elirányított a diabéteszes nővérhez. Kaptam gyógyszert, egyenlőre lassan adagolva mert állítólag szétcseszi a gyomrot. Meg kaptam mindenféle tájékoztató irományt, meg ajánlott könyveket hogy mit érdemes átnézni, elolvasni. A patikában pedig a gyógyszer mellé kezembe nyomták az ingyenes gyógyszer ellátásra jogosító kártya igénylő lapját. Rendeltem magamnak vércukor mérőt, hogy lássam haladok e, no meg hogy megtudjam végre mennyi az a nagyon-nagyon magas vércukor szint, mert az istennek se akarták megmondani. Nem is értettem miért, aztán elkezdtem mérni. 17,6 volt az első mért eredményem, érdekes az biztos. Még jó hogy érezni nem érzek belőle semmit. Mindenesetre az étkezésemet némileg meg kell reformálni, mert a mérésekből pontosan látható miket nem kéne ez után ennem. Amúgy az angol irányelv nem az hogy felejts el bizonyos ételeket, hanem az hogy ehetsz mindent de ésszel és megtervezve. Idővel majd kialakul, mert egyenlőre még a tanuló szakaszban vagyok.

De visszatérve az eredeti problémához, újabb időpont a telefondoktorral. A mellkas röntgen nem mutat semmit. Kibeszéljük, hogy hát igen a vérvétel eredménye az érdekes és hogy vajon ez most a vírus következménye vagy amúgy is bekövetkezett volna. Látszik hogy long/poszt covid témában még mindig sötétben tapogatózik az orvostudomány. Írt fel nekem inhalátort, mondván hasonló mint az asztmásoké, próbáljam ki hátha.... Jelentem ez pont olyan mint az asztmásoké, a fiam évekig használta. Használom, de eddig semmi változás. Pár hét múlva újra nekifutunk a témának. Főleg mivel időközben megkaptam a második oltást is.

7 megjegyzés:

Andrea írta...

Te sem maradtál ki a sorból. :(
Hosszù ideje szenvedsz màr. Ilyen rosszullèteken àtmenni ès ilyen körülmènyek között nem semmi törtènet.

Holdgyöngy írta...

Ez az új cukorbeteg, vagy IR trend, amit ajánlottak.Van nálunk könyv a diétáról, próbáld megszerezni. Mi ajánlott, mi mennyi legyen, mit egyél hozzá, adagok. Érdemes elolvasni.

Unknown írta...

A recepciós általában nem mondhat többet a véreredményről, mint hogy rendben van-e vagy nem, mert nincs meg a tudása ahhoz, hogy elmagyarázza az eredményt és a következményeit. Viszont most már mindenhol lehet online hozzáférést kérni és általában az eredmények fel vannak töltve az online felületre.

Névtelen írta...

Semmi összefüggés nincs az oltás es a megbetegedesed között, remélem ezt te is tudod!

Papadam írta...

Ezt honan veszed ilyen biztosan?

Névtelen írta...

Azért mégiscsak jó az a fránya brit egészségügy. A kedves bejegyzésíró jelentkezett egy oltásra romló, objektív eltéréssel nem társuló, korábban ablaknyitásra javuló long-covid-dal (leánykori nevén hisztéria) és minden félrevezetés ellenére felfedezték és kezelni kezdték az igazi betegségét.

Névtelen írta...

Magyar egészségügyhöz fordulsz, jobb ha tudod, nem intézték volna el pikk-pakk a vizsgálatokat, talán még mindig várakoznál egy időpontra. Covid-dal kapcsolatban mondj egy országot ahol biztonságosan, gyorsan és megelégedve gyógyultan távoztak a betegek.
Brit eü- elég rugalmasan járt el,csak egy kis hálával is lehetne emlegetni, dehát magyarok vagyunk, miért ne lennénk elégedtelenek, vagy inkább irigyek?