2024. június 8., szombat

Skócia 8. nap + egy kis ráadás -The Alnwick Garden

Itt már bizony el kellett indulni hazafelé. De tekintve hogy Inverness-ből 12 órányira van Chesham így itt is beiktattunk fél úton egy szállást, meg persze egy kis programot is. Edinburgh után megálltunk egy gyors ebédre Musselburgh-ban. Szép kisváros az már plusz, hogy Szilvi itt kapta az egész nyaralás alatt a létező legnagyobb fish and chips-et.

A ráadás pedig az út következő részén egy wc megállónál érkezett. Az egész utazás során árgus szemekkel lestem látunk e highland cows-t ezt a sokat fotózott borzas frizurájú skót boci fajtát. Az erre szakosodott farmok nekem nem jöttek be, mert az olyan instrukcióktól hogy hát ott van x hektárnyi legelő, járd végig őket, valahol ott lesznek a tehenek, na ettől én leteszem a hajamat. Így nem is lett külön programpont belőle. Erre hazafelé egy pisilés segített hozzá. :))

Következő megálló pedig az Alnwick Garden pontosabban a benne lévő Poison Garden. Ez a híres kert már régóta piszkálta a csőrünket, mert hát hogy a viharba ne, egy kert telis-tele a világ legmérgezőbb növényeivel. Nekem ezt látnom kell! Az hogy történetesen egy nagyobb kertben helyezkedik el az számunkra most mellékes volt, nem volt se időnk se erőnk bejárni az egészet. A Poison Garden részbe csak vezetett túrával lehet menni, de megéri nagyon. Én nem tudom az összes túravezető ilyen e, de mi egy igen élvezetes előadást kaptunk. Videózni tilos volt, fotózni lehetett, de itt inkább a tudat, hogy hol van az ember az érdekes inkább mint a látvány. Mert az semmi extra, laikusok csak egy csomó zöld spenótot látnak. Én meg egy olyan helyet ahová a növény gondozók full hazmatba mennek be, a látogatók pedig rendszeresen rosszul lesznek. Mi is erőst igyekeztünk a kezeinket a zsebünkben tartani.

Ez itt a kert étterme a Treehouse. Olyan népszerű, hogy hónapokkal előre kell foglalni.

Két turnus között a kapu kulcsra van zárva.

Némelyik növény rendesen ketrecbe van zárva.

Ez után már csak a szállásra kellett eljutni, de az már egy holnapi mese lesz.