2020. február 20., csütörtök

Kirándulás - Jane Austen’s House Museum

Mikor terveztem ezt a napot a Milestones múzeumba gondoltam körülnézek milyen látnivaló van a közelben amit esetleg érdemes megnézni. Nem sok mindent találtam ami mindhármunk számára megfelelő lett volna. Mondtam is a férjemnek, hogy olyan van ami engem érdekel. Ő pedig mondta sebaj legfeljebb megvár a kocsiban. Hát így keveredtünk a Basinstroke-tól 15 mérföldnyire található Jane Austen házba. A ház maga Chawton-ban található és Jane 1809-ben költözött ide és itt élete élete utolsó nyolc évét édesanyjával és a nővérével, 42 éves korában bekövetkezett haláláig. Itt írta a Büszkeség és balítélet, Értelem és érzelem, A mansfieldi kastély, Emma, A klastrom titka, és a Tartózkodó  érzelem című regényeit.
A ház picike, bár kívülről nézve nagyobbnak gondolná az ember, de belül sok apró szobára van tagolva. Viszont az erre fogékonyak láthatnak néhány érdekes relikviát.
Jane édesapjának George-nak az írószekrénye.
 A két topáz keresztet Jane és nővére Cassandra kapta testvérüktől Charles-tól ajándékba.
 Jane ennél a picike asztalkánál írta csodás műveit, főleg napvilágnál, mert a szemével gondok voltak.

 Asztalka közelebbről.
https://www.jane-austens-house-museum.org.uk/jane-austens-writing-table
A környéken a sok esőnek köszönhetően hatalmas sár volt. Férjem nézeget kifelé a kocsiból majd megjegyzi: itt még a lovak is gumicsizmába járnak.

1 megjegyzés:

éva írta...

Most végig néztem a 3 utolsó bejegyzést :) az a szélvihar az nem semmi lehetett.
Itt is volt össze is törte a kedvenc cserepemet :(
Furcsa a blogod nincs háttér meg valami tilós tábla jön velem ahogy húzom le a bejegyzéseket.