2024. június 1., szombat

Skócia 1. nap

 Ahogy már korábban is írtam első nap csak York-ig jutottunk el. Ez jó megállónak tűnt nagyjából fél úton észak felé. Plusz régóta szerettem volna itt megnézni egy helyet. Persze tudom én, hogy jóval több néznivaló is van a városban, de nekünk most csak ennyi jutott. Így mindjárt a Shambles-hez mentünk, ez  egy történelmi utca Yorkban, sok középkori épülettel, amelyek közül néhány története egészen a 14. századig nyúlik vissza. Az utca nagyon keskeny, teli favázas épületekkel. Van egy hangulata talán ezért is ihlette meg a Harry Potter készítőit hogy erről mintázzák a Diagon Alley-t. A neten lehet találni jó képeket pl. ezt.

De a valóság persze picit másabb, lévén teli van emberekkel ezért kevés az igazán jó kép. A boltok többsége ajándékbolt, leginkább Harry Potter-re hangolva, de azért akad más érdekesség is.








Miután jól beebédeltünk a Shambles piacterén...tudom-tudom ma már illik azt is fotózni, de én egyszerűen mindig elfelejtem. Megenni akarom a kaját inkább mint nézegetni. :))) Szóval ez után ellátogattunk a York-ot körülvevő városfal egy darabjára, nagyon sok fennmaradt belőle. Sajna én itt most egy pont kevésbé látványosat választottam, a várfalon túl nem láttam a másik oldalon pedig egy füves lejtő meg pár tűzfal, de legalább ott is jártunk. A közelében lévő parkoló eddigi életünk egyik legdrágábbja volt 20 percért elkértek 15 fontot. Csak pislogtam.

Ez után már csak a szállásra volt erőnk elmenni.


A jövőre nézve jó ha megjegyzem: aki nem tud lépcsőzni az ne vegyen ki szállást emeletes épületben, főleg az angol "rókavár" jellegűben ne, mert ők képesek a két emeletbe négy emeletnyi lépcsőt besűríteni. Viszont az étkezőből szép volt a kilátás és azon kívül hogy éjjel megfagytunk a fűtés hiányában más panasz nem lehetett.


Nincsenek megjegyzések: